جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۰۸ 
  • کد خبر : ۳۱۲۲
بیستمین یادواره 56 شهید شهر آبسرد و حومه برگزار شد

بیستمین یادواره ۵۶ شهید شهر آبسرد و حومه همزمان با شام شهادت امام جعفرصادق (ع)  در مسجد جامع ولیعصر (عج)شهرآبسرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری آبسرد همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر یادواره شهدای شهر آبسرد و حومه با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و شهرآبسرد و مردم شهیدپرور شهرستان دماوند برگزار شد.

این مراسم با خیرمقدم گویی حجت الاسلام میرشریفی امام جمعه شهرآبسرد و حومه، و سخنرانی در مورد کتاب شناسنامه شهدای شهر آبسرد و حومه توسط حجت الاسلام عسگر نجفی رپیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، خاطره گویی توسط یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، وداع با پیکر شهید گمنام، مداحی ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی همراه بود.



حجت الاسلام و المسلمین صمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) طی سخنرانی در این مراسم اظهار داشت: خداوند در یکی از آیات شریفه قرآن فرمود کسانی که گفتند پروردگار ما خداست و سپس استقامت کردند ملائک بر آنها نازل خواهد شد و به آنها بشارت داده می‌شود که از آینده نترسند و نگران نباشند چرا که وعده آنها بهشت است.

وی ادامه داد: پیام این آیه استقامت و ایمان به خداست، ما هم در عصر تبلور اسلام و غلبه مستضعفین بر مستکبرین زندگی می‌کنیم که باید این استقامت و ایمان را به جای آوریم چرا که جان مایه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز پیامد همین آیه شریفه می‌باشد.

صمدی با توجه به نزدیک شدن به سالگرد جنگ ۳۳ روزه و پیروزی لبنان گفت: لبنان به عنوان یک کشور اسلامی زمانی مورد حمله اسرائیلی‌ها قرار گرفته بود اما با استقامت و مقاومت دشمن را به جایی رساند که طی ۳۳ روز در نبرد با حزب الله شکست خورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) بیان داشت: یک گروه چریکی شیعه امام حسین اسرائیل را مجبور به پذیرفتن شکست کرد، این جنگ ۳۳ روزه صحنه بسیار کوچکی از نبرد ایران و آمریکا می‌باشد، اسرائیل در مقابل حزب الله از قدرت هوایی برتر خود استفاده کرد به طوری که ۲ هزار هدف را در این کشور مورد شلیک هوایی قرار داد و پس از آن کماندوهای اسرائیلی وارد خاک لبنان شدند و سپس از طریق ناوچه‌های خود به ساحل این کشور وارد شد اما در نهایت سید حسن نصرالله این ناوچه‌ها را نابود و در نهایت توانست با مقاومت و استقامت این پیروزی را برای اسلام در مدت ۳۳ روز به ارمغان بیاورد.

صمدی افزود: این پیروزی در حالی برای لبنان و اسلام رقم خورد که اغلب تحلیلگران بر این عقیده بودند که حزب الله تنها راهش عقب نشینی است و دیگر پیروز نخواهد شد، اما آنچه مشاهده شد نتیجه مقاومت بود که چیزی جز عزت و سربلندی نیست.

وی گفت: با اینکه تسلیم شدن هزینه دارد اما با تسلیم شدن باید اقتدار، عزت و استقلال را به دشمن باخت، همان‌طور که امروز این مسئله را در کشور عربستان شاهد هستیم که همه چیز خود را از دست داده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: پیام شهیدان مقاومت است و در وصیت نامه هیچ شهید دوران جنگ تحمیلی نامی از تسلیم شدن نیامده است، حتی در دوران اسارت نیز همه اسیران ایرانی در اردوگاه‌های عراقی‌ها استقامت داشتند و به فرمان امام خمینی پایبند بودند.

صمدی با بیان این جمله که امروز بهشت عزت را شاهدیم، گفت: طی روزهای قبل شاهد این بودیم که ترامپ رئیس جمهور آمریکا به آیت الله خامنه‌ای توسط نماینده کشور ژاپن که برای نخستین بار به ایران آمده بود پیغام فرستاد، اما حضرت آیت الله با استقامت و به صورت استوار در جواب فرمودند” من برای ترامپ هیچ پیامی ندارم و ایشان را شایسته پیامی نمی‌بینم” و این به این معنا است که رهبر جمهوری اسلامی به دنیای استکبار گفتند من برای شما هیچ عزتی قائل نیستم.

وی ادامه داد: آمریکا با این اقدام رهبری، تحقیر شد و اقدام به اعزام پهباد خود به مرزهای جمهوری اسلامی کرد که با اقتدار ایران این پهباد را نابود کرد، این مسئله نیز نشان دهنده عزت و استقامت ایران علیه استکبار می‌باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در خاتمه عنوان کرد: پیش از این نیز امام خمینی دو ابر قدرت آمریکا و شوروی را به دلیل ضعیف و ذلیل بودنشان به بال مگس تشبیه کردند که پیامد این سخن و تشبیه نیز استقامت و مقاومت ما در مقابل تحریم‌های آنهاست.














امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0